Åsikts inlägg

Har vi någonsin tänkt på hur mycket hästen egentligen gör för oss? Hur mycket dom får stå ut med egentligen? Hur ofta ser man inte folk som sitter och bankar och sliter i munnen på hästen sin, men oftast gör hästen inget tillbaka. Gör hästen något som i våra ögon räknas som "elakt" bestraffar vi den, gör den något bra kanske vi berömmer hästen, ger den ett snabbt bra eller duktig. Ryttaren kan gå och vara riktigt förbannad över att hästen vägrade ut sig på tävlingen flera dagar, men hästen förlåter att du har suttit och slagit den flera gånger på en gång. Känns som att jag inte kommer någon vart med det här inlägget, men jag blir så förvirrad. Varför ska hästen få stå ut med så mycket?

/Melina

Kommentarer
Postat av: Anna

Sant..såsant!

2011-11-26 @ 23:28:52
Postat av: Anonym

Det är hemskt, hemskt men sant!

2011-11-26 @ 23:36:06
Postat av: jossan

Håller verkligen med!!.. Tänkte på det senast igår då jag tittade på KM på Färsta. Helt SJUKT vad ledsen man blir av hur en del rider. Så himla respektlöst mot sina hästar/ponnyer. :( Fruktansvärt...



Hästen ska få lika mycket respekt som man själv vill att den ska ha.

2011-11-27 @ 08:30:14
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: blondiee1@bdb

inget sopot behöver oroa sig för i alla fall ! :)



men jag håller med, har funderat på det några gånger ..

2011-11-27 @ 09:50:56
Postat av: Julia

Jag håller med, hästar är egentligen för snäll för sitt eget bästa, ibland när man ser någon ryttare som sitter och piskar hästen så önskar man bara att hästen kunde placera den ryttaren på backen, för det skulle vara så lätt om dom bara ville! I min förra ridgrupp fans det en tjej som irriterade hästen med spöt på magen om hästen inte gick på tygel! Helt sjukt vad viaa människor håller på med alltså!

2011-11-27 @ 11:22:38
URL: http://juliaohlin.blogg.se/
Postat av: ElisanH

Helt sant !! Håller verkligen mee !!

2011-11-27 @ 13:32:40
Postat av: Johanna

Håller med dig !

2011-11-28 @ 12:32:47
Postat av: Paulina

Mysig bild, vad man saknar sommaren!

2011-11-28 @ 16:29:57
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0